Zoek
Filters

Sportvoeding

Topsport

Ben je topsporter of wil je dat graag worden? Dan weet je al dat voeding en lichaamssamenstelling een zeer belangrijke rol spelen in het hele proces. Als één van de eerste Gekwalificeerde Sportdiëtisten in België met intussen meer dan 20 jaar ervaring adviseer ik je graag op weg naar een betere prestatie. (Afstudeerjaar 1996 Nationaal Instituut voor Sport en Gezondheid Arnhem)

Hoe breng je je energiepeil en uithouding naar een optimaal niveau tijdens die bepaalde wedstrijd? Hoe bekom en behoud je je ideale trainings- of wedstrijdgewicht? Hoe doseer je je krachten om ook in de finale nog te kunnen presteren? Hoe moet ik mijn voeding aanpassen tijdens blessure- of rustperiodes? …

Er bestaan geen standaard antwoorden op deze vragen. Daarom begeleiden wij onze topsporters zeer persoonlijk. Naast voedingsadvies en sportvoeding, ligt de focus ook sterk op de lichaamssamenstelling, impedantiemetingen en huidplooidiktemetingen zijn een onderdeel van de begeleiding. Wij maken in je begeleiding zoveel mogelijk gebruik van dagelijkse algemene voeding.

 

Recreatieve sporter

Wist je dat je absoluut geen speciale sportdranken nodig hebt als je minder dan 3uur intensief sport? Wist je ook dat een energiedrank je kan uitdrogen? Al te vaak wordt er door recreatieve sporters zoals joggers en wielrenners te snel en foutief overgeschakeld op sportdranken, repen en gels. Dat is maar al te begrijpelijk want de reclame en beloftes over betere prestaties zetten ons als snel aan tot gebruik van sportvoeding. Deze voedingssupplementen zijn niet altijd noodzakelijk. Soms is het zelfs zo dat de sporter er eerder nadeel dan voordeel uithaalt.

De eerste focus ligt op je dagelijkse basisvoeding, als die niet in orde is heeft het geen zin om over sportvoeding te praten. De eerste stap in deze begeleiding is dan ook om de dagelijkse voeding te optimaliseren.

Toon als
Sorteren op
Tonen per pagina